112 Çağrı Merkezine Gelen Çağrıların Yarısından Fazlası Asılsız İhbar

112 Çağrı Merkezine Gelen Çağrıların Yarısından Fazlası Asılsız İhbar
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Afyonkarahisar Vali Yardımcısı Mehmet Keklik, 112 Acil Çağrı Merkezi’nin 2023 yılının ilk sekiz ayında 535 bin 833 çağrı geldiğini bunların 355 bin 181’inin asılsız ihbar olduğunu belirtti. Keklik, düzenlediği basın toplantısında 112’nin çalışma sistemi hakkında bilgilendirmelerde bulundu.

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü ön çağrı, jandarma, emniyet, sağlık, AFAD, orman, itfaiye olmak üzere yedi farklı kurumun koordine bir şekilde çalıştığını aktaran Keklik, merkezin 7 gün 24 saat esasına dayalı çalışan ve acil yardım hizmeti sunan tamamen vatandaş odaklı bir kurum olduğunu kaydetti. Keklik, “Kurum verilerine göre 1 Eylül 2023 tarihine kadar asıllı çağrı oranı yüzde 33,71, asılsız çağrı oranı yüzde 66,29’dur. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünü gereksiz yere meşgul ettikleri tespit edilen kişilere kabahatler kanununda belirlenmiş olan bin 250 TL idari para cezası verilir. Tekerrür halinde bu ceza iki katı olarak uygulanır. Müdürlük olarak ilimizde asılsız çağrı oranının azalması için vatandaşlara gerekli bilgilendirmeler düzenli olarak yapılmaktadır. Bunun için İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile protokol imzalanmış olup kurum olarak okullara gidip öğrencilere 112 numarasının bilinci aşılanmaktadır. 2023 yılının ayrıca ilk sekiz ayında 535 bin 833 çağrı geldiğini bunların 355 bin 181’inin yani yarısından fazlasının ise asılsız çağrılardan oluşmuştur” diye konuştu. (Kaynak: İHA)

 
BİZİ TWİTTER'DAN TAKİP ET ►►►► https://twitter.com/personelilantc
BİZİ TELEGRAM'DAN TAKİP ET ►►►► https://t.me/personelilan
0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
112 Çağrı Merkezine Gelen Çağrıların Yarısından Fazlası Asılsız İhbar

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir