Yaşanan 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremin ardından insanlar, deprem sırasında hayatta kalabilmek ve enkaz altında kalınması durumunda seslerini nasıl duyurabileceklerine dair araştırmalar yapmaya başladı. Yaşanan deprem, deprem bölgesindeki vatandaşlarımız kadar olmasa da depreme dair görüntüleri ve haberleri yakından takip eden kişiler için de büyük bir travma etkisine sahip oldu. İnsanlar depreme nerede ve nasıl yakalanacaklarını bilemeyeceği için alınabilecek tüm tedbirleri alma çabasına girdi.
112 ACİL YARDIM BUTONU UYGULAMASI
112 Acil Yardım Butonu Uygulaması, Sağlık Bakanlığı tarafından hayata geçirilmiştir. Bu uygulama ile acil durumlarda yerinizi bildirmek zorunda kalmadan en kısa sürede ekiplerin size ulaşabilmesini sağlayabilirsiniz. Life 360 uygulamasını telefonunuza indirerek, aile üyelerinizin nerede olduğuna dair bilgilere erişebilir ve telefonda görüşme yapabilirsiniz. Aynı zamanda, BİP uygulaması da Acil Durum Butonu ’nu güncelleyerek kullanıcılarına sundu. Turkcell tarafından sunulan bu uygulama tüm operatör kullanıcıları tarafından da kullanılabilmektedir. Bu uygulamada yer alan Acil Durum Butonuna basarak, aile üyelerinizi online olarak arayabilir ve konumunuzu gönderebilirsiniz.
AFAD ACİL DURUM UYGULAMASI
AFAD Acil Durum Uygulaması ’da akıllı cep telefonlarına ücretsiz bir şekilde yüklenebilmektedir. Deprem sırasında AFAD Acil Durum uygulaması kullanılarak, konum bilgileri sistemde saklandığı için telefonun şarjı bitse bile yardım talep edilebiliyor. Bu özellik sayesinde, arama kurtarma çalışmalarının aktif bir şekilde gerçekleştirilebilmesine imkan sunuyor. 137.000 kullanıcısı olan AFAD mobil uygulaması, Türkiye Deprem Veri Merkezi’nin verilerini kullanarak deprem bilgisi ve çözümleri sunuyor. Uygulamanın İngilizce dil seçeneği ve görme engelli bireyler için özellikleri de bulunuyor.