Sanal market siparişleri, son yıllarda hayatımızı kolaylaştıran bir hizmet oldu. Hem zamandan hem de enerjiden tasarruf etmek isteyen tüketiciler, internet üzerinden alışveriş yaparak indirim fırsatları da yakalayabiliyor. Ancak bazı zincir marketler, bu durumu kullanarak tüketicileri yanıltmaya çalışıyor.
Aynı ürünün online siparişte daha yüksek, market rafında daha düşük fiyata satılması şaşkınlık yarattı.
Fiyat Farkı Yüzde 20’yi Buluyor
Bir tüketici, girdiği bir markette 4 tane ürüne baktığını ve internetteki fiyatlarından daha ucuz olduğunu gördüğünü söyledi. Üstelik aradaki fiyat farkının yüzde 20’yi bulduğunu belirtti. Örneğin, markette 524 lira 90 kuruş olan bir ürün, marketin internet sayfasında 561 lira 60 kuruş olarak satılıyordu. Yani arada 36 lira 70 kuruş fark vardı.
Aynı şekilde, markette 3 kilo toz şeker 109 lira 95 kuruş iken, online siparişte 26 lira 70 kuruş daha pahalıydı.
Tüketiciler Dikkatli Olmalı
Bu durum karşısında tüketicilerin dikkatli olması gerektiğini vurgulayan tüketici hakları uzmanı, “Bu, olmaması gereken bir şey. Marketlerin online siparişlerde fiyat farklılığı yapmaları haksız rekabet oluşturur.
Tüketiciler, bu konuda mağdur olduklarını düşünüyorlarsa Ticaret Bakanlığı’nın Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu’na şikayette bulunabilirler. Kurul, gerekli incelemeyi yaparak piyasa denetimi sağlar ve cezai işlem uygular.” dedi.