Atma Bekleyen Öğretmenler Mülakat Sistemine Tepkili!

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 45 dakikalık mülakat açıklaması Türkiye’nin gündemini değiştirdi. Öğretmenlik ayali kuran binlerce genç yapılan açıklamaya tepkili.

İşte sosyal medyada, öğretmen adaylarının mülakata gösterdiği tepkiler

– Temel bilgilerimi ölçmek için gk gy  giriyorum. Eğitim bilgilerimi ölçmek için eğitim bilimlerine giriyorum.Alan bilgimi ölçmek için ÖABT ye giriyorum. Şimdi soruyorum daha neyimi ölçtüreyim? #mulakatahayır

– Ben özel egitim ögretmeniyim ben böp hazırlamadan, elime materyali vermeden ne yapmamı bekliyorlar kaldiki özel gereksinimli bir bireye kim 45 dk ders anlatmış ya bizim bölümde hangi üniversite hocası 45 dk ders anlatmış, önce formasyon işini kaldırın, ücretliyi kaldırın.

– Sözlü uygulamalar tesadüfi hataların en fazla karıştığı uygulamalardır. Bundan dolayı güvenirliği en düşük sınav türüdür.  Kaygı, endişe, stres, gelecek korkusu ve hiç tanımadığın üç kişi de eklenince kesinlikle en kötü değerlendirme olacaktır. Bundan dolayı… #MülakataHayır

– Yazılı sınavla ölçemediğin alan yeterliliğini sözlü sınavla kişilerin insiyatifine bırakmak ne kadar mantıklı?  Bu aslında bir noktada kendinle çelişme durumu. Kendi hazırlayıp sordukları sorulara güvenmeme durumu.

– 12 sene zorunlu eğitim, 4 sene üniversite, Üniversitedeki onlarca vize-final, ÖABT, EB, GK GY yetmiyor. Ama 45 dakikalık mülakat yetiyor. Mülakat çağ dışı bir uygulamadır. Sorgusuz, sualsiz kaldırılmalıdır.

– Bu taslak mülakat sisteminde objektiflik asla sağlanamayacak. Kâğıt üzerindeki kriterler objektifliği sağlamaz. Jüriler farklı, değerlendirmeler de farklı olacak. 2016-2017 yıllarında mülakatın sebep olduğu haksızlıklar biliniyor. Yine benzer senaryolar yaşanacak.

– Benim ismim e harfiyle başladığı için geçen yıl mülakata erken giren gruptaydım buna rağmen saatlerce güneş altında bekledim. 7000 sınıf öğretmeni aldınız 21000 kişiye 45 dakika verdiğinizde kaç ay sürecek bu mülakatlar

– Dil öğretmenleri kime neyi anlatıcak?Materyal olmadan hazırlık olmdan plan yada program yapılmadan ders işlendiği nerede görülmüş? 45 dk 35 dk ders son 10 dk yazılı beyan. Devletimiz bünyesinde 35 dk kesintisiz ders anlatan bir öğretmen mi var?Konular branşlara nasıl dağıtılıcak?

– Sınıfta öğrenciye ders anlatmakla değerlendirilme kaygısı içinde o stresle ders anlatmak arasında çok fark var. Ve bu yüzden kontenjanda olsam bile atanamıyorsam  haksız olan bir uygulamadır #mülakatahayır

– Kağıt üzerinde başarılı olabilir ama iş uygulamaya geldiğinde ne yazık ki daha öncekiler gibi olacak değerlendirmeler adaletten yoksun kalacak ve birileri birileri ile dirsek teması var diye atanacak hakkı ile kazanmak insanlar yine mağdur olacak …

– Mülakat yüzde 50 kpss yüzde 50 olacak demek ciddi bir aldatmacadır. Kpss denilen sınavın içeriğindeki sınavlar: 1. GK GY 2. EB 3. ÖABT Bu 3 sınavın toplamının yüzde 50’si alınacak Bir de 45 dakikalık Mülakatın yüzde 50’si alınacak. Adaletli mi?

-4 yıl Eğitim Fakültesi, 6 ay staj, KPSS GY-GK, Eğitim bilimleri,ÖABT, yıllarca verilen emekler =%50 45 dakikalık bir mülakat =%50 Şimdi bu mülakat sistemi adaletli mi 

-KPSS den 80 puanınız var diyelim mülakattan sizi elemediler puanınızı aynen verdiler ama A kişisinin puanı 75 mülakattan alacağı 90 puan sizin sıralamanızı geriye düşürecek kontenjan dışı kalabileceksiniz daha nasıl izah edeyim #CBsözümülakatahayır

Mülakat süreci nasıl olacak?

Şimdi konuştukları mülakatla ilgili de eleştirilerin olduğuna işaret eden Tekin, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Bu eleştiriyi yapanların şunu bilmesi lazım. Öğretmenler KPSS sonrasında mülakat notuna göre atanıyorlar. Biz ise şöyle bir mekanizma geliştirmek istiyoruz, KPSS skoru, onun yüzdelik dilimini alacağız yüzde 50. Yüzde 50 de mülakat performansını alacağız arkadaşımızın. Yüzde 50-50 planlıyoruz. Biz aslında mülakatla ilgili bambaşka bir yapıyı getiriyoruz. Dolayısıyla bu eleştiriyi yapanların da biraz bu konuları bilerek eleştirmesi gerekiyor. Yüzde 50-50 yaptığımızda mülakatla ilgili de hazırladığımız klavuzu atama takvimi belli olduğunda bunları kamuoyuyla paylaşacağız. Neyi ölçeceğiz? Bir; KPSS skoruna göre atama yapacağımız öğretmenin 3 katı kadar adayı kendilerine tanımladığımız mülakat merkezlerinde mülakata davet edeceğiz. 30 büyükşehirde mülakat yapmayı planlıyoruz.”

Bakan Yusuf Tekin, her öğretmen adayı için başvurduğu alanla ilgili elektronik ortamda soru bankası oluşturduklarını anlatarak, aday salona girdiğinde karşısına elektronik ortamda rastgele bir soru çıkacağını ve kendisine 45 dakikalık bir ders saati süreci kadar zaman tanınacağını aktardı.

Burada ilköğretim matematik öğretmenliği için aday olan birinden, 6. sınıfın bir matematik konusunu öğrencileriyle nasıl paylaşacağını bu süre içerisinde bir ders gibi anlatmasının isteneceğini dile getiren Tekin, “Bu, yönetmelikte de bu şekilde olacak. İkinci ölçeceğimiz; o esnada öğrencileriyle yani jüri üyeleriyle iletişim becerisini ölçeceğiz. Problem çözme becerisini ölçeceğiz. Bir de tutum ve değerler. Yani öğrencileriyle ilgili bu anlamdaki ilişkisini bu açıdan ölçeceğiz. ” diye konuştu.

“Adayın, hangi komisyonda mülakata gireceğine dair bir bilgisi olmayacak”

Bakan Tekin, torpil mekanizmasını engellemek için nasıl bir yaklaşımın ortaya konulduğuna yönelik bir soru üzerine şunları söyledi:

“Ben inançlı bir insanım. Hiç tanımadığım bir insanın lehine bir tasarrufta bulunmak için bununla ilgili olarak kul hakkı yemeyi düşünecek bir insan değilim. Sayın Cumhurbaşkanımız da bize defalarca böyle söylemişti bu kurguyu ilk yaptığımızda. Bu sistemde üzerinde en çok durduğumuz şey kul hakkı yemeden, herhangi bir adaletsizliğe, herhangi bir ideolojik kayırmaya müsaade etmeden bunu yapabilmek. Dolayısıyla bunu yapacağımız için komisyon üyeleri, karşısına çıkacak aday listesiyle ilgili herhangi bir bilgisi olmayacak. Adayın, hangi komisyonda mülakata gireceğine dair bir bilgisi olmayacak. Bu sınavın öncesinde alacağımız tedbirler.”

Sınav esnasındaki tedbirlerle ilgili de açıklama yapan Tekin, “Bu 45 dakikalık zaman diliminde öğretmen arkadaşımız, dakika dakika hesapladık, tanışma, kendisini tanıtma ve hazırlık süreci 5 dakika. Anlatılacak konuyla ilgili öğretmen adayımıza 5 dakika, ‘Senin sorun bu. 5 dakika düşün nasıl anlatacaksın bunu.’ diye paylaşacağız. Sonra sunumu ve diğer başlıklara yönelik sorulara cevap vermesi için… Sonra adaya da diyoruz ki burada konuştuğun şeyleri, bir sınav kağıdına ‘Ben şunları anlattım’ diye hukuki bir prosedür söz konusu olursa, bunu yargıya taşıdığımızda aday kendi cevaplarını, kendi el yazısıyla imzaladığı bir metni de bize teslim edecek. Ayrıca kamera kayıtları var.” ifadelerini kullandı.

“Önerilere açığız”

Bakan Tekin, düşünemedikleri başka bir tedbiri düşünen varsa bunu kendileriyle paylaşmaları halinde onu da hayata geçireceklerini dile getirerek, önerilere açık olduğunu vurguladı.

Şu anda diplomatlık, kaymakamlık, hakimlik ve polislik dahil bütün mesleklerde mülakatla alım olduğunu aktaran Tekin, kendisinin öğretmeni çok başat bir yere konumlandırdığını vurguladı.

Bakan Tekin, diğer mesleklerde bir seçme mekanizması varken öğretmenlikte olmadığı bir mekanizma kurgulanırsa öğretmenler açısından da yanlış anlaşılabilecek bir sonucun ortaya çıkacağını ifade etti.

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, mümkün olduğu kadar fazla sayıda atama yaparak öğretmen adaylarını aralarına almak istediklerini söyledi.

Bunu seçerken maddi ya da manevi sorumluluklarının bulunduğunu anlatan Tekin, hem pozitif hukuka hem de düşünsel yapılarına göre sorumluluk hissettiğini kaydetti.


 

BİZİ TWİTTER'DAN TAKİP ET ►►►► https://twitter.com/personelilantc
BİZİ TELEGRAM'DAN TAKİP ET ►►►► https://t.me/personelilan

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Atma Bekleyen Öğretmenler Mülakat Sistemine Tepkili!

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir