Enflasyonun hızlı bir şekilde artması ne yazık ki maliyetlerin de artmasına neden oldu. Konuya ilişkin Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu tarafından açıklama geldi. Ağaoğlu, yaptığı açıklamasında şirketlerin 2 yıllık yaptığı sözleşmelerinden dönerek 1 yıl sonra zam yapmasının tüketici kanununa aykırı olduğunu belirtti.
“GÖZDEN KAÇIRILAN MADDELER OLUYOR”
Konuya ilişkin Ağaoğlu, “Tüketici Kanunu’na göre taahhütler ve sözleşmeler tüketici aleyhine değiştirilemez. Ancak cep telefonu ya da internet şirketleri sözleşmelerinde iki yıllık kampanyayı müşteriye 1 yıl sonra yenilenmek üzere diye satmış olabilir. Bunu da sözleşmeyi yapmadan müşteriye söylemesi gerekiyor. Abonelik sözleşmelerinde müşterilerin gözden kaçırdığı maddeler olabiliyor” diye konuştu.
HER GÜN BİNLERCE ŞİKAYET
Tüketiciden onay almadan zam yapılamayacağını belirten Ağaoğlu, “Kanuna göre onay almadan zam yapılması mümkün değil. Bu sebeple iki yıllık sattığı kampanyayı aslında 1 yıllık yaptık, sizi kandırdık dememek için de taahhüt bitti oyunu yapıyor. Cep telefonu ve internet şirketleri yıllarca tüketiciyi cayma bedeli ile ellerinde tutmaya çalıştı. Bu taahhütler konusunda her gün binlerce şikâyet alıyoruz” dedi.