E-Devlet Taşınma Hizmeti Nedir? Nasıl Kullanılır?

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

E-Devlet Taşınma Hizmeti Nedir? Nasıl Kullanılır? e-Devlet sisteminin kullanılmasıyla birlikte artık pek çok işlemi internet üzerinden bu sistem ile gerçekleştirebilmekteyiz. E-Devlet, kamu hizmetlerine daha kolay ve hızlı erişim sağlayan bir uygulamadır. Kamu hizmetlerine erişim imkanı sunan E-Devlet uygulamasına; alt-üst soy sorgulama, vasiyet sorgulama gibi kullanıcılar tarafından yoğun ilgi gören hizmetlerin ardından taşınma hizmeti de eklendi.

Taşınma hizmetinin eklenmesiyle, gerekli olan tüm işlemler uygulamaya giriş yapılarak tek ekran üzerinden gerçekleştirilebilecek. Taşınma sırasında; abonelik taşıma, adres değişikliği ve okul değişikliği için kurumdan kuruma koşma derdi ortadan kalkmış olacak. E-Devlet ile kullanıcıların işlem yapabilmesi için, giriş seçeneklerinden bir tanesini kullanarak giriş yapması yeterlidir.

E-Devlet Girişi Nasıl Yapılır?

37 milyondan fazla kullanıcıya ve üç binin üzerinde hizmete sahip olan E-Devlet’e, vatandaşların ihtiyaçları doğrultusunda yeni hizmet eklemeleri yapılır. Kullanıcılar uygulama üzerinden; SGK hizmet dökümü sorgulamadan trafik cezası sorgulamaya, mobil hat sorgulamadan askerlik belgesi sorgulamaya kadar birçok işlemi kısa sürede yapabilirler. E-Devlet girişi turkiye.gov.tr internet sitesinden yapılır. Kullanıcılar giriş için;

  • e-Devlet şifresi
  • Mobil imza
  • e-İmza
  • T.C. kimlik kartı
  • İnternet bankacılığı seçeneklerini kullanabilirler.

E-Devlet uygulamasına giriş yapılarak, kamu kurumları tarafından sunulan tüm hizmetler için işlem yapılabilir.

Öğrenim-Öğrenci Belgesi Nasıl Alınır? E Devlet’ten Alınır mı?

E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR? ŞİFRE ÜCRETİ NE KADAR?

E-Devlet şifresi, PTT şubelerinden alınabilir. Şifre kullanıcılara kapalı zarfın içerisinde, 4 Türk Lirası ücret karşılığında verilir. Şifre alındıktan sonra, turkiye.gov.tr internet sitesinden uygulamaya giriş yapılabilir. Şifre, kişisel bilgilere erişim imkanı sunar. Bu nedenle şifre başka kişiler ile güvenlik açısından paylaşılmamalıdır.

E-DEVLET TAŞINMA HİZMETİ NELERİ KAPSIYOR?

E-Devlet uygulamasında taşınma hizmeti, adres değişikliği okul değişikliği, su ve elektrik aboneliği gibi işlemleri kapsar. Taşınma sırasında muhtar ya da kaymakamlığa gitmeye gerek kalmadan, sıra bekleme derdi yaşamadan tek ekran üzerinden taşınma ile ilgili işlemler kısa sürede yapılabilir. Taşınma hizmetinin uygulamaya eklenmesi ile ilgili olarak;

‘Taşınacak kişi e-Devlet’e girdiğinde bazı bilgiler otomatik olarak önüne gelecek. Hangi adrese gitmek istiyorsanız onu girdiğiniz anda çocuğunuzun okulunu da aynı anda o ekran üzerinden taşıyabileceksiniz. Aynı şekilde elektrik, su gibi tüm abonelik hizmetleri de buradan yapılacak” açıklaması yapıldı.

E-DEVLET TAŞINMA İŞLEMİ NASIL YAPILIR?

E-Devlet giriş işleminin ardından, ana sayfanın alt bölümünde yer alan ‘Hizmetler’ bağlantısına girilip kurum hizmetlerine ulaşılabilir. İstenilen kurum ve hizmet üzerinden işlem gerçekleştirilebilir. Bu seçenek dışında; ana sayfada bulunan arama kutucuğuna yapılmak istenen işlem ya da ulaşılmak istenen kurum hizmetleri yazılarak da daha kısa sürede işlem yapılabilir.

PTT Kart Şifresi Nasıl Alınır? (4 Farklı Yöntemle Şifre Alma)

 

Makalede Neler Var?

Adres Değişikliği Bildirimi Ne Zaman Yapılmalıdır?

Adres Değişikliği Bildirimi Yapmama Cezası Nedir?

Adres Değişikliği Bildirimi Ne Zaman Yapılmalıdır?

20 iş günü içerisinde yapılmalıdır.

Adres Değişikliği Bildirimi Yapmama Cezası Nedir?

Adres değişikliğinizi bildirmemeniz durumunda 128 TL ceza uygulanmaktadır.

Yazımızı Puanlamak İster misiniz ? [Total: 0 Average: 0]

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
E-Devlet Taşınma Hizmeti Nedir? Nasıl Kullanılır?

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir