Kahramanmaraş depremi, on bir ilde büyük yıkımlara ve can kayıplarına neden oldu. Meydana gelen iki büyük deprem nedeni ile kırk binin üzerinden vatandaşımız hayatını kaybetti. Depremden, enkaz altında kalmadan ya da enkaz altından kurtarılarak hayatta kalmayı başaran vatandaşlarımı ise, nerdeyse her şeyini kaybetti.
Depremden hayatta kalmayı başararak kurtulan vatandaşlarımız, ailelerini, sevdiklerini, evlerini ve işlerini kaybetti. Bunlarla birlikte binlerce vatandaşımız, kişisel evrak ve belgelerini de kaybetti. Bu belgeler içerisinde vatandaşlarımızın kimlik belgeleri de yer aldı. Bu durum karşısında ise, e-devlet uygulamasında yeni bir güncelleme vatandaşların kullanımına sunuldu.
BELGELER ÜÇ AY GEÇERLİ OLACAK
Meydana gelen deprem nedeni ile kimlik kartını kaybeden vatandaşlarımız için e-devlet uygulaması aracılığı ile geçici kimlik belgesinin alınması sağlandı. Online olarak yapılacak işlemler ile kimlik kartını kaybeden vatandaşların, geçici kimlik kartlarına sahip olması sağlandı. Barkodlu belgeler, e-devlet uygulaması aracılığı ile kolaylıkla temin edilebilmektedir. Depremden etkilenen illerde yerleşim yeri ya da diğer adres kaydı olan vatandaşlar kendilerinin yanı sıra, veli ya da vasisi olduklarının geçici kimlik belgesini de e-devlet ‘ten barkodlu olarak temin edebilecek. Uygulama üzerinden alınabilecek geçici kimlik belgeler ise, üç ay boyunca geçerli olacak.
ON BİR İL İÇİN GEÇERLİ
E-devlet uygulamasındaki yeni güncellemeden yararlanacak vatandaşların, depremden etkilenen on bir ilde ikamet ediyor olması gerekiyor. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre, geçici kimlik belgesi alacak olan kişilerin yerleşim yeri ya da diğer adresinin, depremden etkilenen illerde bulunması yeterli olacak.