İŞKUR Kayıt Belgesi Nedir? Nasıl Alınır?

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

İŞKUR Kayıt Belgesi Nedir? Nasıl Alınır? İŞKUR Kayıt Belgesi Nasıl Alınır? İŞKUR Başvuru İçin Gerekli Belgeler Nelerdir gibi pek çok sorunun cevabını yazımızda bulabilirsiniz.

2022 yılında işsizlik oranının %23 e ulaşarak son yıllardaki en yüksek seviyeye gelmesiyle birlikte iş arayan vatandaşlar çeşitli site ve kaynaklardaki ilanlara başvurmanın yanı sıra Türkiye İş Kurumuna kayıt yaptırarak buradan karşılarına çıkabilecek fırsatları değerlendirmek istiyor. Yazımızda nasıl İŞKUR kaydı oluşturabileceğinizi ve konuyla ilgili detayları açıkladık.

Makalede Neler Var?

İŞKUR Kayıt Belgesi Nedir?

İŞKUR Kayıt Belgesi Nasıl Alınır?

İŞKUR İş Arayan Kayıt Belgesi Nasıl Alınır?

İŞKUR Başvuru İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

İŞKUR Kayıt Belgesi Örneği

İŞKUR Kayıt Belgesi Nedir?

İster daha önceden bir işte çalışmış olun isterseniz iş hayatına ilk kez atılıyor olun; eğer bireysel olarak İŞKUR’a başvuru yapmadıysanız sistemde kayıt bilginiz bulunmaz. Yani sigortanız yatıyor diye İŞKUR kayıt belgeniz de olacak diye bir kaide yok.

Bunun tek istisnası, devletten sigorta desteği alan işverenlerin, işçiyi istihdam ederken “İŞKUR iş arayan kayıt belgesi”ni kişiden talep etmesidir. Eğer işe bu yöntemle alındıysanız halihazırda İŞKUR’da kaydınız bulunur. Ancak bu yazıyı okuduğunuza göre kayıt belgeniz olmadığını varsayıyoruz.

İŞKUR Kayıt Belgesi Nasıl Alınır?

Kayıt belgesi alabilmek için önünüzde iki seçenek bulunuyor. Yaşadığınız şehirdeki İŞKUR müdürlüğüne giderek bireysel başvuru gerçekleştirebilir veya internet üzerinden başvuru yaparak İŞKUR kayıt belgesi alma işleminizi tamamlayabilirsiniz.

İnternet üzerinden İŞKUR kayıt belgesi almak için;

  • Öncelikle aşağıda paylaştığımız bağlantıya tıklayın.
  • Burada karşınıza çıkan ekrandan “Üye Ol” seçeneğine tıklayın.
  • Karşınıza bir onay formu gelecek. “Onaylıyorum”a tıklayarak sonraki sayfaya devam edin.
  • Ön kayıt bilgilerinin olduğu bu ekranı doldurduktan sonra “İleri” diyerek devam edin.
  • Son sayfada sizden yaşadığınız şehir, adres ve telefon bilgileri istenecek ve kendinize bir şifre belirlemeniz gerekecek. Bu alanları doldurduktan sonra İŞKUR “üyelik” kaydınızı tamamlamış olursunuz.

İŞKUR kayıt belgesi almak için TIKLAYINIZ!

İŞKUR sistemine kayıt yaptırdıktan sonra adım adım özgeçmiş bilgilerinizi doldurmanız gerekiyor. Bu alanda,

  • Ülke,
  • Askerlik,
  • Eğitim,
  • Çalışma geçmişi,
  • Mesleki sertifikalar,
  • Yabancı dil bilgisi,
  • Girmiş olduğunuz ÖSYM sınavları gibi bilgi alanlarını doldurmalısınız.

Bu alanların bazılarını kayıtlı sistemlerden otomatik olarak çekebiliyorsunuz ancak çoğunu manuel olarak doldurmanız gerekli. Ayrıca sisteme kaydetmek istediğiniz bir dosyanız varsa bunu da “Dosya Ekle” menüsünden yapabilmeniz mümkün.

Özgeçmişinizi tamamladıktan sonra “Özgeçmiş Görüntüle” diyerek hazırlamış olduğunuz özgeçmişin tamamını görüntüleyebilirsiniz. Bu ekranın sağ üst köşesinde yer alan “Yazdır” butonuna bastığınızda ise İŞKUR kayıt belgesi internet çıktısını alabilirsiniz.

Eğer e-devlet şifreniz varsa, sisteme giriş yaptıktan sonra arama motoruna “İŞKUR Kayıt Belgesi” yazarak ilgili ekrana yönlendirilebilir ve buradan da kayıt belgesi çıktısını alabilirsiniz. İŞKUR’a kayıt yaptırdıktan sonra kaydınızın e-devlet sisteminde görünmesi birkaç günü bulabiliyor. Bu nedenle kayıt yaptırdıktan hemen sonra bu ekrana girdiğinizde “Kayıt bulunamadı” uyarısı alırsanız endişelenmeyin.

E Devlet Şifresi Nasıl Alınır veya Değiştirilir? Şifremi Unuttum, Ne Yapmam Lazım?

İŞKUR İş Arayan Kayıt Belgesi Nasıl Alınır?

İş arayan kayıt belgenizi de yine aynı şekilde internet üzerinden veya bulunduğunuz şehirdeki İŞKUR müdürlüğüne giderek alabilirsiniz. Ancak bu çıktıyı alırken dikkat etmeniz gereken detay “İş Arama Statüsü”nü değiştirmektir. İŞKUR sistemine ilk olarak kayıt yaptırdığınızda bu bilgi otomatik olarak “Pasif (İş aramıyorum)” konumunda gelir ve özgeçmişiniz de bu bilgiye göre değerlendirilir. İş arayan kayıt belgesi almak için öncelikle bu bilgiyi “Aktif” hale getirmeniz gerekmektedir.

İŞKUR Başvuru İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

İnternet üzerinden değil, bireysel olarak İŞKUR’a başvuru yapmak istiyorsanız yanınızda çeşitli belgeler götürmeniz gerekmektedir. İş bulma sürecinizi hızlandırmak ve aradığınız sektörde iş bulabilmek için bu konuyla ilgili mesleki geçmişinizi ve aldığınız eğitimleri tasdikleyen belge veya sertifikaları da yanınızda götürmeniz yararınıza olur. İŞKUR başvurusu için istenen belgeler;

  • Nüfus cüzdanı veya yeni kimlik kartının aslı veya onaylı fotokopisi,
  • 4 adet vesikalık fotoğraf,
  • Öğrenim belgesi (Diploma, denklik belgesi vb.)
  • Kurs bitirme belgeleri,
  • Dil bilgisi seviye tespit sınav belgeleri olarak listelenmiştir.

Bu belgeleri tedarik ederek size en yakın İŞKUR müdürlüğüne gidip başvuru yapabilirsiniz.

İŞKUR Kayıt Belgesi Örneği

Kayıt belgesi, pek çok kişisel veriyi barındırdığı için bu belgenin paylaşılması veya indirilmesi mümkün değildir. İş başvurularında kullanılan bu belgede T.C. kimlik numarasından iletişim bilgilerine, eğitim durumundan mesleki geçmişine kadar çok sayıda bilgi yer aldığı için bu belgenin bir örneğini internet üzerinde bulamazsınız. Kişiye özel olarak hazırlanan kayıt belgelerini ancak İŞKUR sistemine kayıt olduktan sonra kendi üyelik ekranınızdan görebilirsiniz.

İŞKUR Maaşları Ne Kadar?

İŞKUR Kayıt Rehberi: Kayıt, Giriş ve Profil Oluşturma

İŞKUR Nihai Liste Nerede Açıklanır?

Yazımızı Puanlamak İster misiniz ? [Total: 0 Average: 0]

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
İŞKUR Kayıt Belgesi Nedir? Nasıl Alınır?

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir