İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Hattı: Türkiye'nin En Hızlı ve Derin Metrosu

İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Hattı: Türkiye'nin En Hızlı ve Derin Metrosu
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

İstanbul’un ulaşım ağında devrim niteliğinde bir adım daha atılıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun son incelemeleriyle gündeme gelen Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı, Türkiye’nin en hızlı metrosu olma özelliğini taşıyor.

Projenin Kağıthane-Gayrettepe etabı tamamlanmak üzere. Bu hat, Gayrettepe – İstanbul Havalimanı arası seyahat süresini sadece 30 dakikaya indirecek. Ayrıca Taksim – İstanbul Havalimanı 41 dakika, 4. Levent – İstanbul Havalimanı ise 35 dakika sürecek bir yolculuk vaat ediyor​​.

Bakan Uraloğlu’nun açıklamalarına göre, 72 metre derinliği ile Türkiye’nin en derin metro istasyonu olacak Gayrettepe İstasyonu, metro hattını Metrobüs ve Yenikapı-Taksim-Hacıosman Metro Hattı ile entegre edecek. Bu entegrasyon sayesinde Şişli ve Beşiktaş’tan Kağıthane ve Eyüp’e kadar olan alanlar metroyla daha kolay ulaşılabilir hale gelecek​​.

Projenin inşaatında 67 bin metreküp beton kullanıldı ve 23 bin metrekare kapalı alan inşa edildi. İstasyonda 32 adet yürüyen merdiven ve 8 adet asansör bulunacak, bu da erişim kolaylığını artıracak​​. Sertifikasyon sürecinin tamamlanmasıyla, toplam 37,5 kilometre uzunluğundaki bu hat, 9 istasyona sahip olacak ve İstanbul Havalimanı’na Kabataş-Mahmutbey Metro Hattına entegre olarak hizmet verecek​​.

Türkiye’nin en uzun metro hattı olan bu projede, Türkiye’de ilk kez bir metro projesinde 10 adet kazı makinası aynı anda kullanıldı. Bu, kazı hızında dünya rekorlarına yol açtı. Ayrıca saatte 120 kilometre hıza ulaşabilen metro araçları, Türkiye’nin en hızlı metro araçları olacak​​.

Projede, Aselsan ve TÜBİTAK işbirliğiyle geliştirilen yerli sinyalizasyon sistemleri kullanılıyor. Bu sistemlerin 2023-2043 yılları arasında ekonomik kazancın yaklaşık 2 milyar 640 milyon Avro olacağı tahmin ediliyor​​.

Bakan Uraloğlu, İstanbul’un raylı sistem ağının yüzde 50’den fazlasının Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından tamamlanacağını ve İstanbullu vatandaşlara sunulacağını belirtti. Bu projeler, İstanbul’daki toplam raylı sistem ağını 395 kilometreye çıkaracak​​. Son 21 yılda İstanbul’un ulaşım ve iletişim altyapısına yapılan yatırım 665 milyar lira seviyesinde, bunun 212,5 milyar lirası demiryolu ulaşım ağına harcandı​​.

Bu projenin hayata geçmesiyle İstanbul’un ulaşımında büyük bir dönüşüm yaşanacak. Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı, hız, erişilebilirlik ve teknoloji açısından Türkiye’nin en önde gelen ulaşım projelerinden biri olma yolunda ilerliyor.

 
BİZİ TWİTTER'DAN TAKİP ET ►►►► https://twitter.com/personelilantc
BİZİ TELEGRAM'DAN TAKİP ET ►►►► https://t.me/personelilan
0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Hattı: Türkiye'nin En Hızlı ve Derin Metrosu

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir