Kırık kargo polemiğine Yargıtay'dan son nokta!

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşması ile birlikte kargo şirketleri de daha işlevsel bir hale geldi. İnternet üzerinden alınan paketleri kullanıcılara teslim etmek ile görevli olan kargocular ile müşteriler arasında sık sık gerilimlere imza atıldı. Bu gerilimlerin pek çoğu kargo şirketinin ürünü yanlış, eksik ya da kırıl göndermesi ile ilgili olduğu iddia edildi. 

Bu duruma oldukça benzer bir polemiğin yaşanması ile birlikte de konu yargıya taşındı. 

KIRIK KARGO POLEMİĞİ 

İnternet üzerinden kahve makinası alan bir kadın, kargosunu açtığı andan itibaren makinanın kırık olması nedeniyle adeta şok geçirdi. Bunun üzerine tüketici mahkemesine başvuru yaparak kahve makinesinin maddi karşılığını teslim alınmasına karar verildi. Kargo şirketi ise bu karara itirazda bulunarak teslim edilen kolinin davalı tarafından herhangi bir ihtirazi kayıt konulmadan teslim alındığını, şirket kusurunun bulunmadığından bahsetti. 

Yargıtay’a giden karar sonucunda kargo şirketi ile müşteri arasında yaşanan polemik son bulurken bununla birlikte tüm kargo şirketleri ve müşterileri ilgilendirecek olan karar verilmiş oldu. 

YARGITAY’DAN KARAR ÇIKTI! 

Yargıtay tarafından alınan karar ile birlikte hakem heyeti tarafından verilen bu kararın yerinde olduğu ve de itirazın reddedilmesine karar verildiği öğrenildi. Yargıtay tarafından alınan karar; 

 “Gönderen veya gönderilenin, ziya veya hasar halinde taşıyıcıya karşı haklarını kullanabilmesi için emtia teslim alınırken ihtirazi kayıt koyması, kanunda belirtilen süreler içinde ve kanunda belirtilen şekilde bildirimde bulunması gereklidir. Somut olayda davacı taşıma şirketi, gönderinin alıcısına teslim edildiğini, kargonun alıcısı tarafından herhangi bir ihtirazi kayıt ileri sürülmeden teslim alındığını iddia etmiştir. Davalı taraf, delil olarak fotoğraf ve tanık anlatımına dayanmıştır.

Mahkemece, dosyaya sunulan fotoğraflarda taşıma sözleşmesine konu emtianın kırılmış olduğu, davacı kargo şirketinin üzerine düşen edimi tam olarak yerine getirmediği, davalıya atfedilecek bir kusur bulunmadığı gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiştir. Dairemizin yerleşik içtihatlarında kabul edildiği üzere hasar ihbarında bulunulmadığı takdirde, eşyanın sözleşmeye uygun olarak teslim edildiği yönünde taşıyıcı lehine bir karine oluşur. Karinenin, aksini ispat külfeti bu durumda alıcıya düşer.

Alıcı olan davalı taraf dosyaya bu yönde fotoğraf sunmuş ve tanık anlatımına dayanmıştır. Bu durumda mahkemece davalının sunduğu bu delillerin davacı taşıyan lehine oluşan karinenin aksini ispata yeterli olup olmadığı değerlendirilmeksizin karar verilmesi doğru görülmediğinden kararın bozulması gerekmiştir. Adalet Bakanlığı’nın 6100 sayılı HMK’nın 363. maddesine dayalı konun yararına bozma talebinin kabulü ile hükmün sonuca etkili olmamak üzere kanun yararına bozulmasına oy birliğiyle karar verildi.” 

Yargıtay tarafından alınana bu karar milyonlarca müşteri ve kargo şirketi sahibini ilgilendirir nitelikte oldu. 

 
BİZİ TWİTTER'DAN TAKİP ET ►►►► https://twitter.com/personelilantc
BİZİ TELEGRAM'DAN TAKİP ET ►►►► https://t.me/personelilan
0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Kırık kargo polemiğine Yargıtay'dan son nokta!

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir