Otomotiv sektörü, yeni araç talebindeki artışla büyüyor

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Otomotiv sektörü, yeni araçlara yönelik bastırılmış talebin üst üste 14’üncü aydaki büyümesine katkıda bulunmasıyla birlikte, geçen ay yeni araç tescillerinde hızlı bir artış yaşadı.

Ancak uzmanlar, hükümetin 2030’da yeni benzinli ve dizel araçların satışına getirdiği yasağı 2035’e ertelemesinin, elektrikli araçlara geçiş için gerekli olan teşvikleri etkileyebileceği konusunda uyardı.

Eylül ayında kayıtlar yüzde 21 arttı

Ticari kuruluş Motor Üreticileri ve Tüccarları Derneği’nin (SMMT) son verilerine göre Eylül ayı, yüzde 21’lik bir artışla 272.610’a ulaşan kayıtlarla yılın en yoğun ikinci ayı oldu. Bu rakam, 2020 yılında koronavirüs salgını nedeniyle düşük seviyelerde kalan kayıtlardan yüzde 38 daha yüksek.

Ancak SMMT, bu rakamların hala pandemi öncesi ortalamadan yüzde 17 daha düşük olduğunu ve sektörün toparlanmasının “kırılgan” olduğunu belirtti.

Elektrikli otomobil pazarı büyümeye devam ediyor

Elektrikli otomobil pazarı büyümeye devam etti; akülü elektrikli araç (BEV) sayısı yüzde 18,9 artarak art arda 41’inci ay büyüme kaydetti. Elektrikli araçların toplam pazar payı ise yüzde 25,3’e yükseldi.

Ancak genel BEV pazar payı, özel alıcılardan gelen talepteki düşüş nedeniyle yıllık bazda yüzde 16,9’dan yüzde 16,6’ya hafif bir düşüş gösterdi.

Hükümetin satış yasağı kararı tepki çekiyor

Rakamlar, Rishi Sunak’ın hükümetin temel otomotiv politikalarından biri olan yeni benzinli ve dizel araçların satışına 2030’da getirilen yasağın uygulanmasını 2035’e kadar ertelemesine karşı geri adım atmasından birkaç hafta sonra geldi.

Ford, BMW, Vauxhall ve Aston Martin’in de aralarında bulunduğu bir dizi büyük oyuncunun daha yeşil araçlara geçişe büyük yatırım yapmasıyla birlikte birçok otomobil üreticisi bu habere öfkeyle tepki gösterdi.

Ve uzmanlar bugün, değişimin devam etmesi için gereken teşvikler nedeniyle tüketici talebinin etkilenebileceğini söyledi. SMMT’nin genel müdürü Mike Hawes, “Eylül ayının tamponunu” memnuniyetle karşıladı ancak hükümetin önümüzdeki Sonbahar Bildirisinde elektriğin benimsenmesini teşvik etmek için daha fazla teşvik sağlaması gerektiği konusunda uyardı.

Hawes, “Bu, işin içine havuç eklemek anlamına geliyor; ticari faydalarla uyumlu özel satın alma teşvikleri oluşturmak, sokakta uygulanan KDV’yi sokak dışı yurt içi oranlarla eşitlemek ve elektrikli araç satışlarının artık nasıl belirleneceğine uygun olarak şarj noktasının kullanıma sunulmasını zorunlu kılmak anlamına geliyor.” dedi.

EY İngiltere ve İrlanda otomotiv lideri David Borland, hükümetin satış yasağını 2030’dan 2035’e taşıma kararının “kısa vadede tüketicilerin elektrikli araçlara yönelik talebi üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olabileceği gibi, her iki grup da filo operatörlerinden gelen talebi potansiyel olarak etkileyebilir” uyarısında bulundu.

Borland, sektörün “2030’da içten yanmalı yakıtlı satış yasağı beklentisiyle önemli miktarda sermaye yatırımı yapmasıyla, politika değişikliğinin arzın talebi aşabileceğini görebileceğini” ekledi; elektrikli araçların kalan değerlerinin hâlihazırda zorluklarla karşı karşıya olduğu göz önüne alındığında bu endişe verici bir durum.”

 
BİZİ TWİTTER'DAN TAKİP ET ►►►► https://twitter.com/personelilantc
BİZİ TELEGRAM'DAN TAKİP ET ►►►► https://t.me/personelilan
0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Otomotiv sektörü, yeni araç talebindeki artışla büyüyor

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir