SGK Danışma Hattı İletişim Bilgileri – SGK Hattı Ücretli mi?

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Vatandaşların aklındaki iş yaşamı ve sosyal güvenlik konularıyla ilgili tüm sorulara kolayca cevap bulabilmesi için SGK destek hattı kurulmuştur. Kısaca Alo 170 olarak adlandırılan bu hattı arayanlar iş kanunu, yasal haklar ve sosyal haklar ile ilgili bilgi edinebilir. 6 dakikalık bir konuşma süresi karşılığında 3,5 TL tutarlı bir ücret ödeyerek herkes SGK danışma hattı vasıtasıyla aklındaki soru işaretlerine çözüm bulabilir, şikayette bulunabilir ve taleplerini iletebilir. 

Makalede Neler Var?

Sosyal Güvenlik Danışma Hattı Nedir?

SGK Danışma Hattı Nasıl Hizmet Verir?

SGK Danışma Hattı Ücretli Midir?

SGK Danışma Hattı ile Yapılan Görüşme Esnasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Sosyal Güvenlik Danışma Hattı Nedir?

SSK bilgi hattı olarak da adlandırılan sosyal güvenlik danışma hattına vatandaşlar telefonlarından 170’i tuşlayarak kolayca ulaşabilir. Bu hat 15 Kasım 2010 tarihinde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından kurulmuştur. Kuruluş amacı ise iş yaşamı ve sosyal güvenlik ile ilgili olan her türlü sorunun cevaplanması, sıkıntılara müdahale edilerek çözüme kavuşturulmasıdır.

Buna ek olarak kişiler bu hat üzerinden ihbarda bulunabilir, iş kanunu, sosyal güvenlik uygulaması ile İŞKUR hakkında her türlü görüşlerini, önerilerini, taleplerini ve şikayetlerini de bildirebilirler. Sigorta danışma hattı haftanın 7 günü boyunca kesintisiz bir şekilde 24 saat vatandaşlara hizmet verir. Söz konusu hat sayesinde vatandaşlar herhangi bir devlet dairesine müracaat etmeden mümkün olan en kısa sürede ve kolay şekilde seslerini duyurabilir, çözüm mercilerine ulaşabilir.

SGK Danışma Hattı Nasıl Hizmet Verir?

SGK danışma hattı 7 gün 24 saat boyunca kesintisiz bir şekilde vatandaşların ulaşabileceği bir mecradır. Alo 170 çağrı hattının kapsamı Türkiye İş Kurumu’nun, Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın ve Sosyal Güvenlik Kurumu’nun sorumlu olduğu hizmetler ile görev alanlarından oluşur. Kişilerin bu hat ile ilettiği görüş, öneri, talep ve sorunlar yetkili makamlara iletilerek çözüm üretilmeye çalışılır. Alo 170 hattında sürecin işleme şekli şöyledir;

  • Telefonun diğer ucundaki uzman kişiler vatandaşın çağrısını cevaplar.
  • Bu çağrı esnasında yöneltilen sorular yanıtlanır, eğer o anda soruya cevap verilmesi mümkün değilse 72 saatlik bir zaman dilimi içerisinde vatandaşa geri dönüş yapılarak en yetkili kişiden alınan bilgilerin aktarılması sağlanır.
  • Genellikle vatandaşın ilettiği soru ilk çağrıda yanıtlanmaya çalışılır.

SGK Danışma Hattı Ücretli Midir?

Pek çok kişi telefonun diğer ucunda kesintisiz hizmet veren SGK danışma hattı ücretli mi diye düşünebilir. Genel kanı Alo 170’in ücretsiz olduğu yönünde olsa da ne yazık ki bu durum tam tersidir. Danışma hattının internet sitesinde ücretlendirmeye ilişkin herhangi bir bilgi yer almazken görüşme yapan kişilerden edinilen bilgiler ücret tahsilatı yapıldığı yönündedir. Eğer konuşma paketiniz varsa yapacağınız görüşmelerin dakikası paketinizden düşer. Paketiniz yoksa konuşma ücreti faturanıza yansır ya da yüklediğiniz TL’lerden düşer.

Emeklilik danışma hattı olarak da bilinen Alo 170 için yapılan aramaların 6 dakikalık bir kısmı için ortalama 3,5 TL civarında bir ödeme yapılması gerekir. 

SGK Danışma Hattı ile Yapılan Görüşme Esnasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

7 gün 24 saat ulaşılabilen bir çağrı merkezi olan Alo 170 ile görüşme yapılırken dikkatli olunması gereken hususlar şöyle sıralanabilir;

  • Alo 170’i arayan kişilerin yanında kimliğini bulundurması gerekir. Böylece çağrı merkezindeki yetkilinin kişisel bilgi temin etmek amacıyla sorduğu sorular, zaman kaybetmeden cevaplanabilir.
  • Alo 170 arandığında kişinin adına bir adet başvuru kaydı açılır ve takip numarası oluşturulur. Yapılan başvurunun ilerleyişine ilişkin bilgiler 3 iş günü sonrasında Alo 170 tekrar aranarak öğrenilebilir.
  • Alo 170 yetkililerinin verdiği takip numarası hiç kimseyle paylaşılmamalıdır. 
  • Alo 170 aranarak kayıt dışı istihdam ile ilgili şikayetler yapılabilir. Bunun için şikayet edilen iş yerine ait adres bilgisi, iş yerinin ticari unvanı ve sigortasız çalışan kişi sayısı ile o kişilerin kimlik bilgileri açık bir şekilde belirtilmelidir. 
  • SGK, İŞKUR ve MYK mevzuatlarına ilişkin bilgiler Alo 170 hattı vasıtasıyla temin edilebilir. 
  • Alo 170 aracılığıyla fazla mesai ücretini alamayan kişiler ve hatta normal maaşını alamayan çalışanlar ihbarda bulunabilir. Bu kapsamda şikayetçi olan kişinin iş yeri hakkında unvan, açık adres ve işe başlama tarihini bilmesi gereklidir. 
  • Çalışma yaşamına ek olarak Alo 170 hattının varlık gösterdiği bir alan daha vardır. Bu hat aranarak anlaşmalı boşanma şikayetleri de iletilebilir. Bunun için kişi yetkililerden denetleme talep edebilir. Bu nedenle anlaşmalı boşanma taraflarına ait isimler, T.C. kimlik numaraları ve ikamet edilen adres bilgisi temin edilmelidir.  

Emekli Sandığı Danışma Hattı

SGK Sigortasız İşçi İhbarı Nasıl Yapılır?

SGK Kök Hücre Tedavisini Karşılıyor mu? 

Yazımızı Puanlamak İster misiniz ? [Total: 0 Average: 0]

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
SGK Danışma Hattı İletişim Bilgileri – SGK Hattı Ücretli mi?

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir