Üniversite Kayıtları Nasıl Yapılır? (Adım Adım Kayıt İşlemleri)

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Üniversite kayıt işlemleri binlerce öğrenci ve aileyi ilgilendiren bir durum. Neticede her yıl binlerce öğrenci üniversite sınavına giriyor ve kazananlar okul kaydı peşinde koşuyor. Dolayısıyla her sene temmuz, ağustos ve eylül ayları üniversite kayıt telaşıyla geçiyor diyebiliriz. İşte bu dönemde hem öğrencilerin hem de velilerin en büyük ihtiyacı, üniversiteye kayıt aşamasında yapılması gerekenleri en doğru şekilde anlatan rehberler. Çünkü üniversite kayıt dönemi ve kayıt işlemleri hakkında önceden bilgi edinmek süreci daha rahat tamamlamayı sağlıyor. Özellikle şehir dışında bir üniversiteye kayıt olacak kişilerin işlerini tek gün içerisinde aksatmadan halledebilmeleri için ön araştırma yapmaları şart.

Bizler de üniversite hayatına geçiş yapacak gençlerin ve çocuklarının heyecanlarını paylaşan ailelerin ihtiyacı olan bilgileri bir araya getirdiğimiz bu yazıyı hazırladık. Üniversite kayıt işlemleri hakkındaki detayları paylaşacağımız bu yazıda cevaplandıracağımız sorular şu şekilde:

  • Üniversite kayıtları nasıl yapılıyor?
  • Üniversite ön kayıt nedir?
  • Üniversite kayıt için ne gerekli? Üniversite kayıt belgeleri neler?
  • e-Devlet üniversite kayıt işlemleri nasıl yapılır?
  • Üniversite e-kayıt yaptıktan sonra yapılması gerekenler neler?
  • Üniversite kayıt parası nereye yatırılır?
  • Üniversite kayıtları ne zaman başlıyor?
  • 2. üniversite kayıt işlemleri nasıl yapılıyor?

Hiç vakit kaybetmeden üniversite kayıtları ile ilgili detayları sizlerle paylaşmaya başlayalım.

Makalede Neler Var?

Üniversite Kaydı Nasıl Yapılır?

1. Kuruma Şahsen Giderek Üniversite Kaydı Nasıl Yapılır?

2. e-Devlet Üzerinden Üniversite Kaydı Nasıl Yapılır?

3. Üniversite Kayıt Parası Nereye Yatırılır?

4. Üniversite Kayıtları Ne Zaman Yapılacak?

Açık Öğretim Üniversite Kayıtları Nasıl Yapılır?

İkinci Üniversite Kayıtları Nasıl Yapılır?

İstanbul Üniversitesi İkinci Üniversite Kayıt İşlemleri

AÖF İkinci Üniversite Kayıt İşlemleri

Üniversite Kaydı Nasıl Yapılır?

Üniversite kayıtları için izlenebilecek iki farklı yol var. Bunlar:

  • İlgili kuruma giderek kayıt işlemlerini tamamlamak
  • e-Devlet üzerinden üniversite elektronik kayıt işlemlerini yapmak

Eskiden yalnızca kuruma giderek kayıt yaptırılabiliyordu. Artık online sistemler de kullanılıyor. Birazdan e-Devlet kayıt yöntemi üzerine de konuşacağız. Fakat öncelikle genel olarak üniversite kayıt adımlarından bahsedelim:

  • Üniversite kayıtlarının ilk adımı, ön kayıttır. Peki, ön kayıt nedir? Ön kayıt, kesin kayıtlar öncesinde yapılan bir işlem. Bu, bazı okullar tarafından zorunlu tutulur bazı okullarsa ön kayıt şartı aramaz. Bu uygulamanın amacı, kayıt yaptıracak kişi sayısını önceden belirleyerek ek kontenjan açmaktır. Ön kayıt şartı olup olmadığının öğrenilmesinin en iyi yolu, okulun internet sitesini takip etmektir. Çünkü ön kayıt işlemleri yalnızca okulların kendi adresleri üzerinden yapılır.
  • Kesin kayıt aşamasında da az önce bahsettiğimiz iki yoldan biri kullanılabilir. Yalnız burada da şöyle bir durum var. E-kayıt yalnızca normal örgün öğretim için geçerli. İkinci öğretim, açık öğretim ve uzaktan eğitimde online kayıt işlemleri yapılamıyor. Ayrıca bütün özel üniversiteler e-kayıt sistemine dahil değil.
  • E-kayıt yaptırma hakkı olan öğrenciler dilerse e-Devlet üzerinden isterse de kuruma bizzat giderek kayıt işlemlerini tamamlayabiliyor.
  • E-kayıt yaptırma hakkı olmayan öğrencilerin kuruma şahsen gitmeleri gerekiyor.

Genel hatlarıyla kayıtlardan bahsettik. Şimdi yüz yüze kayıt işlemleri nasıl yapılır, ona bakalım.

1. Kuruma Şahsen Giderek Üniversite Kaydı Nasıl Yapılır?

Kazanılan üniversitenin kayıt döneminde şahsen kayıt yaptırabilirsiniz. Tabii bu aşamada üniversite kayıt için gerekli belgeler de yanınızda olmalı. Tüm evraklarınızı tamamlayıp kayıt ofisine gittiğinizde işlemlerinizi aynı gün içerisinde halledebilirsiniz.

Üniversite kayıt için gerekenler şu şekilde:

  • Mezun olunan ortaöğretim kurumundan alınan mezuniyet belgesi ya da diploma
  • 12 adet vesikalık fotoğraf
  • Ek puandan yararlanarak yerleştirilen adayların alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, söz konusu kişinin mezun olduğunu alan ve okulu gösterir resmi belge
  • Üniversite harcının yatırıldığını gösteren banka dekontu ya da makbuzu

Görüldüğü gibi üniversite kayıt için gerekli evraklar çok fazla değil. Bu nedenle kayıt işlemleri çok uzun sürmüyor. Tabii kayıt ofisinin kalabalık olabileceğini hesaba katmak lazım.

Şimdi ikinci alternatife geçelim ve üniversite kayıt e-Devlet üzerinden nasıl yapılır, ona bakalım.

Diplomamı Kaybettim! Kaybolan Diploma Nasıl Çıkartılır?

2. e-Devlet Üzerinden Üniversite Kaydı Nasıl Yapılır?

Bu yöntem özellikle şehir dışında ve yaşadığı bölgeden uzakta üniversite okuyacak kişilerin tercihi. Bu sayede kayıt için şehirler arası yolculuk yapmaya gerek kalmıyor. Böylece hem masraf azalıyor hem de zaman boşa gitmemiş oluyor. Peki, üniversite elektronik kayıt işlemleri nasıl yapılıyor:

  • İlk olarak bölüm sonunda verilen linke tıklayın ve e-Devlet panelinin ilgili sayfasına gidin.
  • “Kimliğimi Şimdi Doğrula” diyerek sisteme giriş yapın. Eğer e-Devlet şifreniz yoksa size en yakın PTT’ye giderek şifre alabilirsiniz.
  • Sisteme giriş yaptıktan sonra, eğer daha önce doğrulama adımlarını tamamlamadıysanız, sistem sizden e-posta ve telefon bilgilerinizi onaylamanızı isteyecektir. Bu işlemleri tamamladıktan sonra kayıt sayfasına yönlendirileceksiniz.
  • Kayıt sayfasında kayıt yaptırmaya hak kazanılan üniversite otomatik olarak görünür. Bu sayfadaki bilgileri ve “Lütfen Okuyunuz” yazan kısmı düzgünce okumalısınız.
  • Ardından sayfayı aşağıya doğru çektirerek sizden istenilen bilgileri doldurun. Sonrasında *Okudum başlıklı boşluğa “EVET” yazarak devam edin.
  • İşlem adımlarını bitirdiğinizde kaydınız tamamlanmış olacak. Açılan sayfadan üniversite kayıt belgesi çıkacak. Bu belgeyi bilgisayara kaydedebilir ve çıktısını alabilirsiniz.
  • Üniversite kayıt sorgulama işlemi için de bu adımları izleyerek kayıt belgesine ulaşabilirsiniz.
  • Ayrıca belirtmemiz gereken bir nokta var. E-kayıt yaptıracak öğrencilerin de okul harçlarını ödemeleri gerekiyor. Ödeme yapıldıktan sonra sisteme otomatik olarak geçiyor.

E-kayıt işlemlerini tamamladıktan sonra kayıt olduğunuz üniversitenin duyurularını takip etmeyi unutmayın. Ayrıca barkodlu belgeyi üniversiteye gittiğinizde yanınızda götürmeyi de ihmal etmeyin.

E-kayıt işlemleri de bu şekilde. Şimdi her iki kayıt türünün de önemli bir adımı olan kayıt parası aşaması hakkında konuşalım.

e-Devlet kapısının “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Üniversite E-Kayıt” sayfasına ulaşmak için TIKLAYINIZ!

e-Devlet Şifresi Nasıl Alınır?

3. Üniversite Kayıt Parası Nereye Yatırılır?

Üniversite ödemeleri ile ilgili açıklığa kavuşturulması gereken önemli noktalar var:

  • Öncelikle harç olarak bilinen ödeme, eğitim hakkını doldurmayan birinci öğretim öğrencilerinden alınmıyor. Dolayısıyla yeni kayıtlarda da harç ödemesi yok. Tabii bu durum yalnızca birinci öğretim için geçerli. İkinci öğretim öğrencileri harç ödüyor.
  • Tüm öğrencileri ilgilendiren ödeme, katkı payı. Bölüme göre değişen katkı payı miktarı üniversiteye yeni kayıt olan ve üniversite kayıt yenileme işlemleri yapan tüm öğrencilerden alınıyor.
  • Ödemeler üniversitelerin anlaşmalı olduğu bankalara yapılıyor. Anlaşmalı bankalar kayıt yapılacak okulun internet sitesinden görüntülenebiliyor.

Ödemelerden de bahsettik. Şimdi üniversite kayıt tarihi hakkında konuşalım.

Harçlar Hangi Bankaya Yatırılacak? 

4. Üniversite Kayıtları Ne Zaman Yapılacak?

Üniversite kayıt tarihler YÖK tarafından belirleniyor. Genellikle ağustos ayının son günleri ve eylül ayının ilk günleri kayıt dönemine denk geliyor.

Buraya kadar örgün öğretim kayıtları hakkında konuştuk. Şimdi biraz da açık öğretim ve 2. üniversite kayıtlarına bakalım.

Açık Öğretim Üniversite Kayıtları Nasıl Yapılır?

Daha önce de dediğimiz gibi, açık öğretim kayıtları e-Devlet üzerinden yapılamıyor. Gerçi 2020 yılında başlayan pandemi sebebiyle online kayıt sistemi de açıldı. Fakat normalde online kayıt tek başına yeterli değil ve e-Devlet sistemi kullanılmıyor. Peki, açık öğretim kayıtlar nasıl yapılıyor:

Açık öğretim üniversite kayıt tarihleri de YÖK tarafından açıklanıyor. 

Kayıt yaptırmak için ilk etapta Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi kayıt otomasyonuna kaydolmak gerekiyor.

Otomasyona kayıt için yapmanız gereken ilk şey bölüm sonundaki linke tıklayarak ilgili sayfaya ulaşmak.

Sonrasında sayfada çıkan “YKS Yeni Kayıt” sekmesine tıklayarak istenilen bilgileri girmek gerekli.

Bu işlemi tamamladıktan sonra üniversite kayıt belgeleri ve ödemenin yapıldığına dair dekontla beraber size en yakın AÖF bürosuna giderek kayıt işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.

Açık öğretim konusunu tamamladık. Şimdi 2. üniversite kayıt işlemlerine bakalım.

Açık öğretim Fakültesi öğrenci duyuru ve kayıt sayfasına ulaşmak için TIKLAYINIZ!

Açıktan Üniversite Nasıl Okunur?

İkinci Üniversite Kayıtları Nasıl Yapılır?

Bildiğiniz İstanbul Üniversite ve Anadolu Üniversitesi, bir lisans programını başarıyla bitiren öğrencilere sınavsız ikinci bir üniversite okuma imkanı sunuyor. Şimdi sırayla bu iki okulun kayıt aşamalarına bakalım.

İstanbul Üniversitesi İkinci Üniversite Kayıt İşlemleri

  • İlk olarak bölüm sonunda verilen linke tıklayın ve kayıt sayfasına gidin.
  • Sol taraftaki giriş panelinde “Hesap Oluştur” kısmını seçin.
  • Açılan formu doldurarak hesabınızı oluşturun.
  • E-posta doğrulaması yaptıktan sonra program tercihinizi yapın.
  • Ödeme işlemini de yaptıktan sonra kaydınız tamamlanacaktır.

İstanbul Üniversitesi ikinci üniversite kayıt sayfasına ulaşmak için TIKLAYINIZ!

AÖF İkinci Üniversite Kayıt İşlemleri

  • Anadolu Üniversitesi ikinci üniversite kayıtları da tıpkı açık öğretim gibi. Bölüm sonunda verilen linki kullanarak online başvuru yapabilirsiniz.
  • Sonrasında evraklarla ve ödeme yapıldığına dair belgeyle beraber AÖF bürolarına gitmeniz gerekiyor.
  • Tabii burada da pandemi etkisi var. 2020 yılı için tüm başvuru işlemleri verilen linkte açıklanacak yönergeler takip edilerek online olarak yapılabiliyor.

Açık öğretim Fakültesi öğrenci duyuru ve kayıt sayfasına ulaşmak için TIKLAYINIZ!

Üniversite kayıtlarıyla ilgili detayları paylaştık. Şimdi anlattıklarımızı birkaç madde halinde özetleyelim:

  • Tüm öğrenciler kazandıkları üniversitenin kayıt ofisine bizzat başvuru yaparak kayıt işlemlerini tamamlayabilirler.
  • Örgün öğretimde birinci öğretim programlarına kayıt olacak öğrenciler e-Devlet sistemini de kullanabilir.
  • Elektronik kayıt işlemleri ikinci öğretim, açık öğretim ve uzaktan eğitim için geçerli değildir. Özel üniversitelerin çoğunun da online kayıt anlaşması yoktur.
  • Kayıt sırasında diploma, fotoğraf ve ödeme yapıldığına dair dekont sunulması gerekir.
  • Bazı okullarda ön kayıt uygulaması vardır.
  • Kayıt tarihleri her yıl YÖK tarafından belirlenir.
  • Açık öğretim ve ikinci üniversite kayıtlarının bir adımı online diğer adımı yüz yüze şeklindedir. 
  • Üniversite kayıt dönemi boyunca kayıt yaptırılacak okulun internet sitesini takip etmek gerekir. Çünkü her okulun kendine özel uygulamaları olabilir. 

Siz üniversite kayıtlarının e-Devlet üzerinden yapılması hakkında ne düşünüyorsunuz? Bütün kayıtlar online sistemlere geçmeli mi yoksa yüz yüze işlemler devam mı etmeli? Konu hakkındaki düşüncelerinizi bizlerle paylaşmak için yazının altında yer alan yorumlar kısmını kullanabilirsiniz.

Facebook sayfamızı takip ederek yazılarımızdan anında haberdar olabilirsiniz. İletişim sayfamızı kullanarak bize yazılarımızla ilgili öneri ve görüşlerinizi yazabilirsiniz.

Eşdeğer Diploma Programı Ne Demek?

Transkript Nereden Alınır?

Üniversite Nasıl Dondurulur? 

Üniversite Kaç Yıl Uzatılabilir?

Yazımızı Puanlamak İster misiniz ? [Total: 0 Average: 0]

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Üniversite Kayıtları Nasıl Yapılır? (Adım Adım Kayıt İşlemleri)

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir