Yapı Kayıt Belgesi Nedir? Nasıl Alınır?

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Yapı Kayıt Belgesi Nedir? Nasıl Alınır? Yapı Kayıt Belgesi Nasıl Alınır? Yapı Kayıt hakkında ayrıntılı bilgi verdiğimiz bu yazımızda aklınıza takılan soruların cevaplarını bulabilirsiniz.

İmar izni olmayan veya sistemde resmi olarak kayıtlı bulunmayan yapılar için devletin sağlamış olduğu imar barışı kapsamında alınması gereken yapı kayıt belgesi, vatandaşların bireysel başvurusu neticesinde bakanlık tarafından yapı için verilen bir belgedir.

Bu belgenin alınmasıyla birlikte yapılar, resmi olarak kayıt altına alınmış olur. Yapı kayıt belgesinin alınması için internet üzerinden başvuru formu doldurulması yeterlidir. Bakanlık gerekli incelemeyi yaptıktan ve başvuruya ait ücret yatırıldıktan sonra yapı kayıt belgesi vatandaşlara verilir.

Makalede Neler Var?

Yapı Kayıt Belgesi Nedir?

Yapı Kayıt Belgesi Nasıl Alınır?

Yapı Kayıt Belgesi Nedir?

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve yetkilendirdiği kuruluşlar tarafından başvuru tarihleri içerisinde gerekli şartların yerine getirilmesi durumunda imar mevzuatına aykırı inşa edilen yapıların kayıt altına alınmasına olanak tanıyan bir belgedir.

Yapı Kayıt Belgesi Nasıl Alınır?

Yapı kayıt belgesi almak için e-devlet sisteminden başvuru yapmak gerekir. Başvuruları e-devlet üzerinden gerçekleştirmek gerektiği için günümüzde elle yapı kayıt belgesi formu doldurmaya ve doğal olarak yapı kayıt formu örneği incelemeye gerek yoktur. Her mülk sahibi e-devlet sistemindeki aşamaları takip ederek kolay bir şekilde başvurusunu yapabilir.

  • E-devlet sisteminden başvuru yapmak için ilk olarak bu bölümün en altında yer alan bağlantıya tıklayın.
  • Sisteme giriş yapmak için öncelikle karşınıza gelen ekrandaki “kimliğimi şimdi doğrula” yazısının yer aldığı butona tıklayıp işleme devam edin.
  • Giriş ekranında yer alan ilgili boşluklara T.C. kimlik numaranızı ve e-devlet parolanızı girin. Daha sonra alt tarafta yer alan “sisteme giriş yap” butonuna tıklayın.
  • Eğer e-devlet parolanızı henüz temin etmediyseniz size yakın konumda bulunan PTT ofislerinden herhangi birisine mesai günü ve saati içerisinde gidip yetkili personele kimlik belgenizi göstermek koşuluyla içerisinde e-devlet parolanızın yazılı bulunduğu zarfı satın almanız mümkündür.
  • Şifrenizi unutmanız halinde ise giriş sayfasında yer alan “şifremi unuttum” butonuna tıklayıp şifre yenileme şansınız vardır. Sistemin sizden güvenlik amaçlı istemiş olduğu kimlik bilgilerinizi ve bir yakın akrabanıza ait T.C. kimlik numarasını yazdıktan sonra cep telefonunuza bir onay mesajı gelecektir. Bu onay mesajındaki kodu ilgili boşluğa girerek yeni bir şifre oluşturabilirsiniz. Eğer cep telefonu numaranız sistemde kayıtlı değilse bu işlemi gerçekleştirmeniz mümkün olmayacak ve yeniden PTT ofisine gidip zarf satın almanız gerekecektir.
  • Ayrıca giriş sayfasında yer alan diğer opsiyonlarla da e-devlet şifresine gerek kalmadan giriş yapabilirsiniz. İnternet bankacılığı, T.C. kimlik kartı, mobil imza ya da elektronik imza seçeneklerinden size uygun olanı işaretleyip gerekli aşamalardan geçip sisteme giriş yapabilirsiniz.
  • Yeni bir başvuru yapmak istiyorsanız sayfanın sağ üst bölümünde yer alan “yeni başvuru” yazısına tıklayın.
  • Bu aşamada karşınıza gelen bilgilendirme ekranındaki yazıları okuyun ve “bilgilendirme yazısını okudum, kabul ediyorum” seçeneğini işaretledikten sonra en alt bölümde yer alan “devam et” butonuna tıklayın.
  • Bu aşamada müracaat sahibine ait bilgileri girmeniz gerekir. T.C. kimlik numarası, isim, soyisim, cep telefonu numarası, e-posta adresi, iletişim adresi gibi bilgileri girin.
  • Sayfayı aşağıya kaydırıp yapı kullanma izin belgesinin olup olmadığına yönelik seçeneği işaretleyin. “Aykırılığın kapsamı” bölümünde ise yapının tamamı için başvuruda bulunuyorsanız “yapının tamamı” seçeneğini işaretleyin. Size uyan başka seçenek varsa onu seçmeniz gerekir.
  • Yapının kullanım amacı bölümünde de konut, ticari ya da konut + ticari seçeneklerinden size uygun olanı seçin.
  • Bu bölümde ise yapıya ait bilgileri girmeniz gerekir. İlk olarak yapının yer aldığı şehir, ilçe, mahalle ya da köy, cadde ya da sokak ve bina numarasını yazın.
  • Bu aşamada ise taşınmazın yer aldığı ada numarası ve parsel numarasını yazdıktan sonra konut ve ticari ayrı olmak üzere toplam yapı alanının metrekare cinsinden değeri, toplam bağımsız konut ve ticari bölüm sayısı, 2022 senesine ait arsa birim değeri (TL / metrekare) gibi değerleri girip aşağıya kaydırın.
  • Burada ise yapının yer aldığı arsanın metrekare cinsinden yüz ölçümü, yapı birim maliyet bedeli arsanın özel mülk mü hazine mülkü mü olduğu bilgisini girin. Daha sonra aykırının niteliğine ilişkin detayları tarif edin.
  • “Dosya yükleyin” bölümünden yapıya ait fotoğrafları yükledikten sonra en altta yer alan mavi renkli buton içerisindeki “devam et” yazısına tıklayın.
  • Yapmış olduğunuz başvurunun ön izlemesini kontrol ettikten sonra herhangi bir sorun yoksa başvurunuzu onaylayıp kuruma iletebilirsiniz.

E-devlet sisteminden yapı kayıt belgesi alma başvurusu için TIKLAYINIZ! 

Araç Vergi Borcu Sorgulama ve Ödeme İşlemi Nereden Yapılır?

Yazımızı Puanlamak İster misiniz ? [Total: 0 Average: 0]

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Yapı Kayıt Belgesi Nedir? Nasıl Alınır?

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir