2017 yılında yeni kimlik kartı uygulamasına geçildi. Yeni kimlik kartlarındaki çip özelliği ile vatandaşlar kimlik tanımı ile işlem yapacakları kurumlarda daha hızlı ve güvenilir işlemler yapmaya başladılar. Yeni kimlik kart kullanan vatandaşlara çipli kimlik kartları ile ilgili bir gelişme duyuruldu. Açıklanan bu sıcak gelişme de çipli kart kullanan vatandaşların kimlik işlemlerini daha hızlı be güvenli, ekstra zaman veya emek harcamadan yapmalarına olanak sağlandığı belirtildi. Çipli kimlik kartı uygulamasında ne gibi düzenlemeler yapıldı? Hepsi haberimizi devamında…
Çipli kimlik kartlarında işlemler daha kolay
Kimlik belgeleri her vatandaş için Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olduğunu belgeleyen, Türkiye sınırları içerisinde kurumsal tüm işlemlerinde ihtiyaç duyulan bir karttır. Birçok işimizde kullanılması lazım olan kimlik kartlarının 2017 senesinde yeni çipli kartlara dönüştürülmesi ile işlemler artık çok daha hızlı oldu. Kimliğimizin tanımının yapılması gereken yerlerde mesela hastane gibi alanlarda çipli kimlik kartlarının kullanımı bu işlemi hızlandırdı.
E-devlet üzerinden online olarak SGK işlemleri, vergi ödeme, mukim kayıt işlemleri, araç ve ehliyet sorgulama, tapu ve gayrimenkul işlemleri, pasaport başvuruları gibi birçok işlem hızlı, kolay ve güvenilir bir şekilde halledilebiliyor. Yeni kimlik kartlarıyla ilgili de e-devlet üzerinden yapılabilecek yeni bir gelişme yaşandı. Açıklamalara göre kimlik kartını kaybeden vatandaşlar artık herhangi bir kurumda sıra beklemeden güvenli ve hızlı bir şekilde kimlik kartının kayıp işlemlerini e-devlet üzerinden yapabilecek.
E-devlet üzerinden kimlik kartı işlemleri
Yeni kimlik kartı kullanan ve kaybeden vatandaşlar artık e-devlet üzerinden hızlı ve güvenilir şekilde kayıp işlemlerini yapabilecekler. Sıra beklemeden kurumdan kuruma gezmeden e-devlet üzerinden kayıp işlemlerini yapabilecekler ve hasar tespit tutanağı ile işlemlerini halledebilecekler. E-devlet platformunun her geçen gün dijital dönüşümü ile vatandaşlara yeni olanaklar sunmaya devam ediyor.